Har du fået købt dig en hulahopring, men er aldrig kommet i gang?

Du kan på en enkelt måde få basis på plads når du hulahopper, og ja du skal være tålmodig og hårdhudet i starten, fordi du kommer ud for en ustyrlig ring og får med garanti fine blå mærker.

Hvad gør du med en ustyrlig ring?

På min gratis minitræning viser jeg dig basis udgangspunktet, og derfra kan du hurtigt få styr på ringen igen. Få minitræningen ved at skrive dig op til nyhedsbrevet til højre.

Basis udgangspunkt i ord. Du skal godt ned i benene, have lidt mere end en skulderbredde mellem fødderne, rette ryggen op, skuldrene tilbage og spænde op i maven. Sæt så ringen i taljen og tag fat på ringen med begge hænder, så tæt på hinanden bag ryggen. Giv ringen et skub til siden. og du er i gang.

Når ringen så er på afveje, så skal du enten lade den falde uden at ramme knæ eller underben. Det gør ret ondt i længden. Eller komme tilbage til basis, ned i benene og ”hente ringen.” Øvelse. Øvelse og vupti!

Blå mærker?

OW yes! De kommer og de går heldigvis hurtigt igen. Størstedelen af nybegyndere får blå mærker den første uges tid og du holder derfor en kort pause indtil mærkerne har fortaget sig. Herefter starter du op igen. Husk at det må ikke gøre ondt at hulahoppe.

Jeg håber at du er blevet inspireret til at komme i gang med at hulahoppe, når du alligevel har ofret penge i den retning. Og lad os sammen bryde vanen, så ringen ikke får lov til at samle støv med de øvrige hjemmetrænings redskaber.

One Reply to “Har du fået købt dig en hulahopring, men er aldrig kommet i gang?”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *