Flot holdning med hulahop!

Få en flot holdning med hulahop og læs om hvordan du kan snige effektive øvelser ind i hverdagen.

Vores kropssprog har stor betydning i interaktion med andre. Vi signalerer mere end vi er klar over. En holdning med en bøjet ryg ”tantepukkel” signalerer i sociale sammenhænge at vi underkaster os andre, og at vi ikke tør at tage kampen op.  Den modsatte holdning med ret ryg, skuldrene tilbage og et løftet bryst kan hurtigt virke hovskisnovski, men det er rent faktisk sundere for kroppen og du bliver opfattet som en der tør at gå forrest.

Skal du med forrest i bussen?

Personligt har jeg altid været ked af min kropsholdning og hver gang jeg har set billeder af mig selv, har jeg tænkt øv og nogle gange pinligt! Jeg er klar over at det skyldes noget historisk i mit liv, hvor min selvtillid har fået et knæk, og at det stadig sidder i kroppen. Og så selvfølgelig vanens magt. Mine brede skuldre hjælper ikke just i den rigtige retning, fordi de har fulgt med frem for at skjule bredden. Men det er slut nu. Jeg synker stadig sammen ind imellem, og tillader mig selv det, men jeg er bevidst om små øvelser i dagligdagen og dem kan du med fordel kopiere og på kort tid mærke en forandring.

Så lad os sammen skabe lidt attitude!

Øvelser:

  • 1. Stå med siden til spejlet. Se billedet her, som viser hvordan. Træk vejret ind,løft brystbenet, ånd ud og lad brystbenet blive deroppe. Se forskellen i spejlet. Det kræver fokus, men lav en aftale med dig selv at gøre det flere gange dagligt og mærk hvad det gør ved dig.
  • 1. a Bestil en sandsæk og gå rundt med den på toppen af hovedet derhjemme. Det er sjovt og du vil gå som om du ejer det hele.
  • 2. Stræk stræk stræk – For at ændre din holdning er det nødvendigt med stræk af forskellige områder af din krop. Muskler og væv kan være forkortet og forhindrer dig i at indtage en hensigtsmæssig holdning. Start med at strække din brystmuskel. Det gør du ved at stå op ad en væg med hånd og arm på væggen. Mærk forskellen inden du skifter til den anden side.
  • 3. Du kan også lave nogle gode øvelser, mens du alligevel hulahopper. Det skaber en bevidsthed om at få sænket skuldrene og få ført skuldrene tilbage. Sæt en hånd på din ene skulder og lav cirkler eller skriv “JEG ER LÆKKER OG MIN KROPSHOLDNING ER LIGE I SKABET” med albuen. Først den ene og så den anden skulder. Og jeps ringen kører endnu!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *