Er du pære eller æbleform?

Er du pære eller æbleform?

Jeg er til pæreformen. Det er gudesmukt med en timeglasfigur, og jeg kan falde helt i svime over kvinder med den smalle talje, fuldendt med et par gode hofter. Og ja godt gættet! Jeg er æbleform, eller nærmere drengeform, lidt bagdel og ellers lige op og ned. Og så længe jeg kan huske har cowboybukserne lavet en ekstra delle, når de blev lukket. Nu vil du sikkert gerne høre, at det har hulahopringen hjulpet mig af med.

Men jeg må skuffe dig. Jeg får aldrig en pæreform eller timeglasfigur, MEN jeg har fået mere talje end jeg nogensinde har haft før. Det kan du også få selv om du har pæreformen, men har fået lidt ekstra på sidebenene eller er som jeg født ”æblet”.

3 gode idéer kommer her:

  • Fast træning 3 gange om ugen
  • Leg
  • God musik

Fast træning. Når jeg skriver fast træning så er det fast træning. (læs:ufravigeligt!) Jeg kan have så mange diskussioner med mig selv om jeg skal træne eller gøre det i morgen.DERFOR skriver jeg aftalerne op som remindere i mobilen (tilføjet kærlige opmuntrende ord som ”nej tak til bildæk Sanne Larsen” og derudover trækker jeg i træningstøjet med det samme jeg kommer hjem. Det er sgu svært at tage træningstøjet af, hvis man ikke har fået trænet. Enig?  Alt efter tiden bruger jeg mellem 20 og 40 minutter med dvd´en. Den kan nemlig startes præcis, hvor det passer mig den dag.

Leg. Jeg skal komme med et nyt trick hver gang under træningen. Det udfordrer og gør det sjovt at træne. Prøv at stå på et ben, og hold balancen, mens du hulahopper.

God musik. Musik skaber glæde og minder og hvis du som jeg ikke kommer ud af døren hver fredag/ lørdag til fest, så hold din egen lille hverdagsfest.

Med et ønske om en dejlig sund weekend, og husk at de fleste mennesker tager på i weekenderne ikke i hverdagen – watch out!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *